Jarní vandr Skutečsko a Toulovcovy Maštale 5.-8.5.2016

Po hodně dlouhé době jsme vyrazili vandrovat do míst, kde ještě nikdo z nás nikdy nebyl. A byla to dobrá volba. Plánování jsem se ujal já, což je vždy záruka krásného počasí, kvalitních zážitků a výtečných hospůdek :-).
1. DEN
Konečně jaro. Termín jsme trefili naprosto přesně. Jen v kraťáskách a v tričku si špuntujeme první plzínku ve čtvrtek odpoledne na nádraží v Roztokách. V podvečer už vystupujeme ve stanici Žďárec u Skutče a pokračujeme pěšky do města. Dnes už není kam spěchat, tak vlezeme do první sympatické krčmy, kousek od skutečského náměstí. Restaurace U kamenné studny se vyznačuje dobrým pivem, chutným jídlem a příjemnou obsluhou. Servírku nerozhodil ani starej Bedy, kterej byl ten večer obzvláště podrážděn. Noc jsme strávili v lesíku za městem.
2. DEN
Není hezčí probuzení, než pod širým nebem, když nad hlavou skrz stromy pozorujete modré nebe a slunce rozehřívá navlhlý spacák (nepochcal jsem se, padala rosa). Dopoledne nás čekala úžasná Žulová naučná stezka, plná zatopených lomů a jiných pozůstatků po těžbě tohoto nerostu. Na oběd jsme se vrátili do Skutče, do naší ověřené restaurace. Cestou nás potkaly dvě babči a jedna povídá druhé – „Jaro je tady, už chodějí trempíci“ :-). Ve dvě odpoledne jsme se v nedaleké vísce sešli s Milštejnem a Bobešem a pokračovali jsme údolím řeky Krounky až do Luže. Poměrně náročný den (30km pochod) jsme zakončili v restauraci Víděň na náměstí v Luži. Krásný den byl završen romantickým noclehem na rozhledně Jahůdka, kousek za městem.
3. DEN
Hned po ránu nás čekala prohlídka hradu Košumberk a po obědě jsme se busem přemístili do Polanky. V této osadě je vyhlášená restaurace téhož jména, ale jak to již bývá, sláva předchází realitu. U rybníčku jsme se malinko osvěžili a pan Drdle, jakožto nejmladší čundrák v naší partě, byl vyslán pro lahvové pivo. Pan inženýr přinesl sice hezky vychlazené, ale pito :-). Bedyho málem omyli. Nakonec to ovšem nebylo tak špatné pití. Do večera jsme ještě stihli projít celé skalní město Toulovcovy Maštale, ale shodli jsme se na tom, že údolí Krounky bylo mnohem zajímavější a hlavně liduprázdné. Hostinec na skalách v Budislavy, tak to byla velice příjemná tečka za celodenním putováním.
4. DEN
Všechno hezké jednou končí, vše se povedlo, nespadla na nás ani kapka deště, nepohádali jsme se a viděli jsme spoustu krásných míst. Dopoledne nás ještě čekal 10km dlouhý pěší přesun do Borové, pak výborný obídek v místním motorestu, no a dále už jenom 5 hodin karbanu ve vlaku. Pěkné to bylo.

Nikon COOLPIX P7700

Kategorie a štítky

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka